Z każdym dniem rośnie ilość firm, zarówno dużych, jak i średnich oraz małych, które wdrażają systemy Customer Relationship Management, czyli systemy do zarządzania relacjami z klientami. Wciąż jednak nie każdy jest do takich systemów przekonany. Nie każdy też w ogóle zdaje sobie sprawę z faktu, że coś takiego istnieje i może potencjalnie pomóc jego firmie.
Dlatego też przygotowaliśmy dla Was artykuł, w którym chcemy wymienić wszystkie najważniejsze zalety systemów CRM, które sprawiają, że w ostatnim czasie tego typu rozwiązania stały się tak popularne. Dzięki temu być może uda się Wam ustalić, czy takiego typu funkcje sprawdzą się w Waszej firmie. Zapraszamy!
System CRM pozwala podnieść efektywność pracy
Dokładne funkcje systemu CRM zależą od tego, na jaki system się zdecydujemy, natomiast można wyróżnić kilka cech wspólnych, które można spotkać w większości usług tego typu. Wśród nich znajduje się możliwość zapisywania transakcji i wszystkich kroków do niej prowadzących, takich jak prowadzone rozmowy telefoniczne, wysyłane maile czy zorganizowane spotkania. Z systemem CRM można także zintegrować kalendarz, aby wszystkie nadchodzące spotkania były wyświetlane, tak, aby niczego nie przegapić.
Wszystkie informacje o kliencie – jego zainteresowania, preferencje, wszystkie punkty kontaktowe są przechowywane w jednym miejscu, co ułatwia pracę sprzedawcy i pomaga, kiedy zmienia się osoba, która obsługuje danego klienta. Wszystko to sprawia, że podnosi się efektywność pracy, a z zebranych danych można wyciągać wartościowe wnioski, na przykład odnośnie tego, jakie metody działania sprawdzają się najlepiej i pozwalają z największym prawdopodobieństwem “domykać” sprzedaże.
Możliwości systemów CRM cały czas się poszerzają
Wspomniane powyżej korzyści z wdrożenia systemu CRM, takie jak automatyzacja pracy, łatwość dostępu do danych i możliwość ich sprawnego katalogowania, to tak naprawdę jedynie czubek góry lodowej. W przypadku bardziej rozbudowanych systemów jest ich jeszcze więcej – można wśród nich wyróżnić wersje mobilne programów, które pozwalają uzyskiwać dostęp do danych w dowolnym momencie, z dowolnego miejsca.
Co ważne, możliwości systemów CRM cały czas się poszerzają. Wynika to przede wszystkim z faktu, że ich twórcy decydują się na korzystanie z najnowszych technologii. Obecnie mowa w dużej mierze o sztucznej inteligencji i różnych jej formach. Coraz większego znaczenia nabiera uczenie maszynowe, które pozwala automatyzować pewne działania, dotychczas dokonywane tylko przez ludzi, z równie wysoką lub nawet jeszcze większą skutecznością oraz wydajnością.