Obecnie założenie strony internetowej to żaden problem. Domena, hosting, gotowy szablon – w kilka godzin możemy mieć do dyspozycji w pełni funkcjonalną witrynę. Funkcjonalność nie oznacza jednak wysokiej jakości i tego, że ktokolwiek będzie chciał taką witrynę odwiedzać i z niej korzystać. Alternatywnym rozwiązaniem do tworzenia strony samodzielnie jest zlecenie komuś wykonanie tego zadania, aczkolwiek oczywiście wiąże się to z pewną opłatą. Dlaczego warto zainwestować w dobrą stronę internetową? Wyjaśniamy!
Strona jest Twoją wizytówką
Jeśli działasz w sieci całkowicie lub częściowo, jest duża szansa, że część Twoich klientów lub nawet wszyscy z nich pierwszy raz blisko zetkną się z Twoją firmą właśnie za pośrednictwem Internetu. To, co zobaczą na Twojej witrynie, wpłynie na ich ogólną opinię o firmie (lub o twojej osobie, w przypadku, kiedy jest to strona osoby prywatnej, a nie firmy). Można więc powiedzieć, że witryna jest Twoją wizytówką.
Brzydkiej, słabo zaprojektowanej, nieczytelnej i pomiętej prawdziwej wizytówki nikt raczej nie dałby klientowi, ponieważ po prostu źle by to o firmie świadczyło. Tak samo powinno podchodzić się do kwestii witryn internetowych. Niskiej jakości strona, stworzona w całości z gotowych elementów, bez kreatywnych, oryginalnych grafik, treści i rozwiązań nikomu nie zaimponuje.
Przeciwnie, może nawet klientów odrzucić, zwłaszcza, jeśli pewne jej bardziej skomplikowane aspekty (system dokonywania zakupu, rezerwacji, umawiania wizyt) nie działają poprawnie, co zdarza się w przypadku witryn stworzonych samodzielnie przez laików.
Komu zlecić stworzenie strony?
Projektowanie czy też tworzenie strony WWW nie jest zadaniem, które powinniśmy zlecać przypadkowej osobie. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług firmy, która ma w tym zakresie wiedzę i doświadczenie, a także może się pochwalić wieloma udanymi realizacjami. Agencja interaktywna Poznań przed rozpoczęciem pracy zadba o zebranie od zleceniodawcy wskazówek, instrukcji i wszelkich informacji, które mogą pomóc w stworzeniu atrakcyjnej wizualnie, ciekawej witryny.
Należy pamiętać o tym, że w różnych branżach panują różne zasady. Sklep z odzieżą dla nastolatków może przyjąć młodzieżową stylistykę strony, która nie będzie odpowiednia choćby na stronie internetowej kancelarii adwokackiej. Poszczególne witryny będą też potrzebowały różnych funkcji i dodatków, takich jak wspomniana już wcześniej możliwość rezerwacji wizyty lub spotkania. Wdrożenie na swojej stronie zaawansowanych technologicznie rozwiązań może ułatwić życie klientom i sprawić, że będziemy wyglądać bardziej profesjonalnie.