Jak się zorganizować, by mieć czas na wszystko?

Jak się zorganizować, by mieć czas na wszystko?

Wolny czas jest obecnie bardzo cennym zasobem, który pragnie posiąść wile osób. Żyjemy bardzo szybko, w nieustannym stresie, stale nakładamy na siebie nowe zadania a i tak nie udaje nam się ich wszystkich zrealizować. Wiele osób zastanawia się więc, co robić by mieć więcej czasu i jednocześnie realizować swoje cele. Kluczem do większej produktywności jest wprowadzenie w swoje życie dobrej organizacji.

Planowanie

Okazuje się, że planowanie zadań to absolutna podstawa. Warto wyrobić sobie taki nawyk i wieczorem ustalać plan na kolejny dzień. W efekcie nie będziemy tracić czasu na zastanawianie się, co by tu zrobić i unikniemy chaosu. Stworzenie dobrego planu nie jest jednak prostym zadaniem. Wiele osób sądzi, że wystarczy wymienić na liście jak najwięcej zadań i po kolei je realizować. Tymczasem taka lista powinna być maksymalnie krótka. Ideałem będzie, jeśli na cały dzień pracy zawodowej wyznaczy się 3 lub 4 zadania. Zaczynamy oczywiście od tego zadania, które jest najważniejsze i popycha nas do przodu.

Na początku dnia, gdy mamy dużo energii, możemy też uporać się z jednym z mniejszych zadań należących do grupy uciążliwych. Każdy z nas ma takie zadania, których nie lubi robić i zwykle odkłada je na potem. Dobrze jest więc takiego nielubianego zadania pozbyć się od razu o poranku. Rozpisując swoją listę nie zapominajmy o zaplanowaniu posiłków, przerw i odpoczynku. Jeśli zamierzamy danego dnia pracować około 8 godzin, to swój plan rozpisujemy na maksymalnie 6 godzin, bo zawsze zdarzają się okoliczności niespodziewane i pewne opóźnienia.

Dbaj o skupienie podczas pracy

Wiele osób wykonuje pracę przy komputerze. Niby z góry wiadomo co należy zrobić, jednak zwykle taka praca rozciąga się w nieskończoność. Dzieje się tak dlatego, bo mamy wiele czynników, które nas rozpraszają. Pracując przy komputerze najlepiej jest przełączyć telefon na tryb samolotowy a w komputerze nie otwierać przeglądarki, o ile nie jest ona niezbędna. Inna metoda to zablokowanie serwisów społecznościowych, które kradną nasz czas.

Nie należy też pracować przy włączonym telewizorze, bo taka praca trwa zwyczajnie dłużej. Naukowcy już dawno udowodnili, że odrywając się od pracy na 2 minuty później potrzebujemy dużo dłuższego czasu by powrócić na właściwe tory. Wyrabiajmy więc sobie nawyk w ramach, którego w jednym czasie wykonujemy tylko jedno zadanie i nie przerywamy go niepotrzebnie.

Sztuka rezygnacji

Wiele osób jest zdziwionych, gdy dowiadują się, że kluczem do posiadania większej swobody czasowej jest rezygnacja z wielu zadań. Bardzo często jest tak, że nie mamy czasu bo pragniemy realizować zbyt wiele zadań albo bywamy przesadnie perfekcyjni. Warto więc eliminować zbędne rozmowy telefoniczne, nie tracić czasu na oglądanie programów niskiej jakości oraz zmniejszyć liczbę przyswajanych informacji.

Mnóstwo osób cierpi z powodu nieuzasadnionej potrzeby pochłania wielu informacji i bycia na bieżąco. Zastanówmy się czy faktycznie musimy wiedzieć tak wiele albo subskrybować tak dużą liczbę blogów i kanałów z filmami.

Dodaj komentarz