Ile posiłków jeść w ciągu dnia? Kiedy jeść, aby schudnąć

Ile posiłków jeść w ciągu dnia? Kiedy jeść, aby schudnąć

Bardzo często można usłyszeć, że aby zdrowo jeść, należy spożywać pięć posiłków w ciągu dnia. Należy je spożywać co ok. 3-4 godziny i powinny składać się z wartościowych witamin i minerałów. Jednak czy rzeczywiście, aby stracić nadprogramowe kilogramy i poczuć się lepiej należy jeść aż tyle posiłków w ciągu dnia o wyznaczonych porach? Podpowiadamy.

Czy 5 posiłków dziennie to konieczność na diecie?

Większość dietetyków zaleca, aby spożywać większą ilość posiłków w ciągu dnia jednak o mniejszej objętości. Ma to na celu przyśpieszenie metabolizmu oraz stałe dostarczanie energii naszemu organizmowi, który nie będzie miał, kiedy czuć się głodny. Warto jednak wiedzieć, że 5 posiłków dziennie nie jest koniecznością. Jeśli nie masz czasu lub chęci, aby wprowadzać taką zmianę do swojego życia, to nie musisz tego robić.

Jeśli Twój tryb życia nie pozwala Ci na jedzenie co 3-4 godziny to możesz ograniczyć się do trzech większych posiłków w ciągu dnia. Taki tryb odżywiania się też może być dobry pod warunkiem, że ograniczysz spożycie kalorii i wprowadzisz deficyt kaloryczny w momencie, gdy chcesz schudnąć. Co jest najważniejsze w codziennym odżywianiu? Czy wszystkie porady o diecie mówiące o konieczności spożywania 5 posiłków dziennie są słuszne?

Najważniejsze są kalorie

Niezależnie od tego ile będziesz jadł posiłków w ciągu dnia, to i tak w procesie chudnięcia najważniejsza jest liczba zjedzonych kalorii. Jeśli będziesz spożywać ich zbyt dużo, to po prostu będziesz tyć, nawet jeśli będziesz trzymać się zasady 5 posiłków. Z tego względu należy w odpowiedni sposób rozłożyć liczbę spożytych kalorii na wszystkie posiłki w ciągu dnia. Jeśli chcesz chudnąć, to zalecane jest wprowadzenie deficytu kalorycznego. Polega on na tym, że spożywa się o 300-500 kalorii mniej niż potrzebuje tego Twój organizm. Zmniejszenie liczby spożytych kalorii o taką liczbę nie powinno powodować dużego głodu, a na dłuższą metę pozwoli Ci zrzucić tyle kilogramów, ile chcesz.

Kiedy jeść, aby schudnąć?

Organizm każdego człowieka potrzebuje regularności, jeśli chodzi o przyjmowanie posiłków. Ustal sobie pory w ciągu dnia, w których będziesz jadł śniadanie, obiad, kolacje i ewentualnie dwa dodatkowe posiłki. Godziny powinny być oczywiście dopasowane do Twojego trybu życia, abyś bez większego problemu mógł się ich trzymać. Ostatni posiłek jedz na ok. 2-3 godziny przed snem, a pierwszy ok. godzinę po obudzeniu się. W taki sposób przyśpieszysz swój metabolizm, a po pewnym czasie Twój organizm będzie domagał się jedzenia, tylko o określonych porach co pomoże Ci skończyć z podjadaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.