Linkbuilding – na czym polega i dlaczego jest taki ważny?

Linkbuilding – na czym polega i dlaczego jest taki ważny?

Jeśli jesteś początkującym pozycjonerem stron internetowych lub masz własną firmę i chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze pozycjonowania, zapewne prędzej czy później natrafisz na frazę “linkbuilding”. Na pierwszy rzut oka może się ona wydawać nieprzystępna, ale wbrew pozorom dość łatwo jest pojąć jej podstawy. W takim razie, na czym dokładnie polega linkbuilding? Dlaczego jest on taki ważny w procesie pozycjonowania? Sprawdź!

Czym jest linkbuilding?

Linkbuilding polega na pozyskiwaniu dla danej strony internetowej silnych linków z wartościowych źródeł. Nie jest to coś, co robi się na chybił-trafił: skuteczny linkbuilding wymaga stworzenia precyzyjnej, przemyślanej strategii i jej dokładnej realizacji. Konieczna jest też ciągła analiza wpływu linków na wyniki domeny, a także szukanie nowych okazji pozyskania świetnych linków.

Tylko co należy zrozumieć przez świetne, dobre czy silne linki? Są to linki pochodzące z zaufanych stron, posiadających wysoki rating domeny, które cieszą się dużą popularnością. Jeśli witryna otrzyma link zwrotny z takiej strony, Google uzna, że jest ona godna zainteresowania i wiarygodna. Można powiedzieć, że linkując do innej strony, domena oddaje jej część swojego autorytetu. Z tego względu szczególnie wartościowe są linki z dominujących w danym segmencie portali, chociaż oczywiście trzeba się przygotować na to, że takie linki będą po prostu drogie.

Ważne jest też, aby linki pochodziły z portali o odpowiedniej tematyce. Jeśli prowadzimy portal o grach i technologii, link z witryny zajmującej się tematyką fitnessu czy diety może nie być tak skuteczny, jak link z wiodącego portalu technologicznego. Jest to więc aspekt, na który trzeba zwracać dużą uwagę. Warto też pamiętać o tym, że linki z takich źródeł, jak portale zajmujące się hazardem, nawet te bardzo popularne, mogą zrobić więcej szkody niż pożytku.

Skąd pozyskiwać silne linki?

Chcieć pozyskiwać silne linki to jedno, mieć na nie budżet to drugie, a rzeczywiście je uzyskać to trzecie. Jeśli masz plan i pieniądze, mogłoby się wydawać, że już nie będzie problemu, ale linkbuilding wymaga właściwego podejścia, jeśli chcesz oszczędzić na nim czas bez zmniejszania efektywności. Tak więc, skąd pozyskiwać silne linki?

Jeśli szukasz wartościowych linków z pewnych źródeł, a nie masz czasu i chęci samemu ich szukać i weryfikować, świetną opcją jest sklep z linkami SEO. Oszczędzisz dzięki niemu czas i nerwy, a także uzyskasz dostęp do wielu ekskluzywnych ofert (i potencjalnie lepszych stawek). Warto wiedzieć, że w tym miejscu znajdziesz z reguły także usługi z zakresu marketingu szeptanego czy content marketingu, więc możesz wspomóc swoje działania SEO także na wiele innych sposobów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.